Week 5 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lukla - WaarBenJij.nu Week 5 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lukla - WaarBenJij.nu

Week 5

Blijf op de hoogte en volg Lukla

18 Mei 2014 | Suriname, Paramaribo

Het is al weer week 5 en ik heb al een tijdje niks geschreven. Ik heb nu tijd en een laptop! Mijn eigen laptop is namelijk 2 week geleden gecrasht. Ik heb hem toen hier naar een cumputerwinkel gebracht met de hoop dat in ieder geval mijn foto's nog gered konden worden. Gelukkig toen ik weer langs kwam waren mijn foto's en allemaal andere bestanden overgezet! Maar mijn laptop kon niet meer gered worden dus ik in spoedoverleg met mijn ouders en toen heb ik een nieuwe laptop gekocht! Gelukkig want nu kan ik weer voor school bezig en mijn foto's er op zetten en skypen!

Deze week op stage heb ik veel met de jongeren gepraat. Ik heb het er over gehad of er dingen zijn die ze lastig vinden of eng. Ik wil ze daarbij helpen. Dat vertel ik hun ook en ook dat ze altijd naar mij toe mogen komen. Ik help ze veel met hun huiswerk en krijg dan de volgende dag te horen dat alle sommen die we hebben gedaan goed waren en dat ze het fijn vonden dat ik hun geholpen had! Dat is leuk om te horen dat ik ze toch ergens mee kan helpen :)

Woensdag zijn we met de kinderen en een paar jongeren naar een verjaardag van een vrouw gegaan die 60 jaar werd. Ze had 3 kindertehuizen uitgenodigd en we gingen met z'n allen in een bus waar muziek werd gedraaid! Heel leuk en gezellig!!
Die vrouw die jarig was had ik ook uitgenodigd voor haar verjaardag van vrijdagavond. Toen wij daar kwamen was alleen zij er nog niet...
Na 1,5 uur gewacht te hebben kwam ze aan en ze zag er mooi uit! al de andere mensen waren ook mooi aangekleed en het zag er heel leuk uit. Wij zijn alleen niet zo lang gebleven.

Donderdagochtend ben ik met een meisje van ons kindertehuis mee naar school gegaan. Ik mocht bij haar in de klas kijken. De klas zag er leuk uit. Er stonden wel heel veel tafeltjes en stoelen maar er hingen ook wat tekeningen aan de muur en ze hadden een getallenlijn. Ik vond de juf erg aardig, ze vertelde mij hoe ze te werk ging, streng op het moment dat er gewerkt moet worden en gezellig op de momenten tussendoor. Ik vond dat ze de kinderen goed aanpakte en ze had de kinderen onder controle want ze luisterden goed naar haar.

Zaterdag (gisteren) zijn wij naar Groningen geweest! We gingen met een man en vrouw die zelf ook uit het Nederlandse Groningen kwamen mee. Het is echt een dorpje waar ze niet veel hebben maar wel veel geschiedenis is. We zijn daar bij een man Roy thuis geweest. Hij woonde mooi met een mooie tuin en veel dieren, hele lieve hondjes en papegaaien. Hij heeft eten voor ons gemaakt en heeft over de geschiedenis van Groningen verteld. Erg leuk!
Daarna zijn we nog naar een Hindoestaanse gedenkplaats geweest en nog een openlucht crematorium. Daar worden de mensen op een stapel hout gelegd met alleen een dakje boven hun en dan verbrand. Mooi en indrukwekkend.

Dit was mijn week en week 6 komt er al weer aan en dan zit ik al weer op de helft! De tijd gaat snel hier.

Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lukla

Actief sinds 14 Jan. 2014
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 73928

Voorgaande reizen:

12 April 2014 - 04 Juli 2014

3 maanden in Suriname!

Landen bezocht: